Monday, January 21, 2013

Jalan-Jalan Bersama Mereka

Assalamualaikum :)

Jalan-jalan bersama mereka, siapa mereka tue. Ha, itu yang menjadi persoalannya. Mereka tue merujuk kepada Ucik, Azizul & Abang Unuz. Actually aku tidak plan pun mahu jalan tadi pergi mana-mana, tapi bila aku sms si Azizul cakap aku nak jumpa, dia pun okey, so its happen. Aku keluar rumah dalam pukul 4.00 lebihlah gitu pergi ambil si Azizul di Ranggu, then masa on the way ke sana, aku call Abang Unuz & juga si Ucik ajak jalan sama-sama. By the way, aku nie bersemangat bawa kereta dengan lesen P yang sudah beberapa bulan sudah mati @ tamat tempohnya sejak tahun lalu lagi :P. Aku hantam jaklah dan berdoa tiada apa-apa yang berlaku. Alhamdulillah, tiada apa-apa jugak yang berlaku, semuanya just go with the flow...


So, kami minum & lepak-lepak dulu di ABC sebab lama sudah aku ndak makan ABC & planning mahu jalan pergi mana lepas tue. Untuk membuang tabiatku, aku mahu pergi ke Eastern Plaza untuk tengok-tengok, lihat-lihat sahaja, maybe ada something new kah yang di sana. Ternyata sama jak, hampa aku (-_-). Ndak sampai pun half an hour kami di Eastern Plaza, kami chaw dah dan tiba-tiba pulak mahu merasa Giant Burger Tawau. For your information, Burger Giant Tawau nie terletak di Jalan Air Panas, Tawau dan berada di Kak Midah Cafe bersebelahan dengan Hotspring Clinic. Giant Burger nie boleh diorder mengikut menu yang terdapat di sana.

Menu Giant Burger
  • Giant Burger Ayam @ Daging 500g (Original) - RM18.00
  • Giant Burger Ayam  @ Daging 500g (Spicy) - RM20.00
  • Giant Burger Ayam @ Daging 500g (Blackpeper) - RM20.00
  • Giant Burger Ayam @ Daging 500g (BBQ) - RM20.00 
  • Giant Burger Ayam @ Daging 500g (Cheesy) - RM20.00
  • Giant Burger Beef Island 1kg - RM36.00
Tapi nak tahu lebih lanjut tentang Giant Burger, better kamu sendiri yang pergi cuba. Rasanya sedap dan setimpal dengan harganya. Bagi pendapat akulah.Ndak tahu pulak kamu kan :D.

Ni merupakan salah satu slice Giant Burger tu dan nampak menyelerakan, kan.


Habis makan Giant Burger tue, kami jalan pulak pergi ke shopping complex tergempak di Tawau iaitu ::: SERVAY @ PARKWELL ::: Muahahahahaha, bukan aku menyindir yah tapi itulah hakikatnya. Siapa orang Tawau, mesti tahu tempat terutama sekali remaja-remaja @ budak-budak sekolah menengah yang selalu datang pergi ke sana hanya untuk ber"aircond" jak,  bukan beli barang pun, pergi sana pun hanya untuk keringkan peluh di ketiak. Oppppssss, sorryyy :P

Bila tiada tempat lagi mahu dituju, terpaksalah berhenti sekejap di highway mahu ambil mood kesegaran di tepi laut konon :P



Untuk mengelakkan rasa boring kerana tiada tempat lagi mahu dituju, so kami pergi ke McDonald kesayangan kami yang buka 24 hours, siap boleh overnight lagi di situ. Just makan McFlurry jak.Time tue, perut masih kenyang lagi.  Lalalalala.


Dalam pukul 10.15 gitulah, kami pun balik ke rumah masing-masing. Tapi untuk aku belum lagi sebab kena hantar si Azizul di Ranggu & Abang Unuz di Taman Megah Jaya. And lastly hantar si Ucik di Tanjung Batu Laut, barulah aku balik ke rumah.


Enjoy jugak sepanjang jalan tadi dengan gurau sendanya, memang best bila jalan-jalan tadi. Terhibur jugak hati nie. Before that, I just want to tell  "AKU ADA BELI SELUAR JEANS BARU DENGAN HARGA RM29.00 JENAMA EDWIN", saja nak buat announcement. So, enough for today. Good bye.

No comments :

Post a Comment