Thursday, February 7, 2013

Aiman - Kisah Insan

Assalamualaikum guys :)

I'm back. Hohohoho. So today aku menceritakan pasal lagu blog aku. Okey, but before that, this fake conversation is happen, macam monolog dalaman lah kunun.

ANONYMOUS :
What ? Lagu blog you ? For what ? Bukan best pun, memekakkan telinga jak ? Buanglah lagu tue dari blog you ? Bukan you juga yang nyanyi, kalau you yang nyanyi, blablabla ?

ADDY AZIZUL JEFFRY :
Tidak kisahlah aku nak cerita apa di blog aku ni. Eya, lagu blog I. Supaya kamu semua tahu siapa penyanyi lagu nie. Tak payahlah dengar kalau memekakkan telinga. I tak mahu buang lagu tue sebab I suka. Kalau I yang nyanyi, kenapalah, jeles lah tue (-_-). Just LISTEN ! LISTEN ! LISTEN ! Lagu Kisah Insan mewarnai hidup kita bila mendengar lagu ini. Terasa tenang & gembira, that's why I love this song.


Aiman - Kisah Insan

Dengarkan bintang-bintang kesepian
Bertaburan di langit keasingan 
Umpamakan rasa sepi di hati
Di keramaian masih kesunyian

Beginilah kisah insan di dunia
Perlukan berteman hidup berkasihan
Begitulah aku mengharung usia
Perlukan dirimu temani hidupku

Merenung bayangan bulan dikhayal
Samakah dengan yang nun di angkasa
Menatap wajahmu adinda
Mana kan sama kau di depan mata

Beginilah kisah insan di dunia
Perlukan berteman hidup berkasihan
Begitulah aku mengharung usia
Perlukan dirimu temani hidupku

Hampakah buih-buih yang dipantai
Khayalnya buat seketika cuma
Seperti apa ku rasa, aduhai
Kekasihku tika kita bersama

Beginilah kisah insan di dunia
Perlukan berteman hidup berkasihan
Begitulah aku mengharung usia
Perlukan dirimu temani hidupku

Lagu Kisah Insan secara official menjadi lagu kepada blog aku dan aku berharap suatu hati nanti aku akan berjumpa dengan penyanyi lagu Kisah Insan nie iaitu Aiman. Insha-Allah akan dapat juga berjumpa dengan dia tu. Harap dia baca post ni & memberi komen untuk entry nie, huhay. Okey dokey, that's all.

2 comments :