Tuesday, January 7, 2014

1st post in 2014

Assalamualaikum guys :)

Lamanya tak update blog aku. 1 bulan aku hilang entah ke mana. Actually tahap kemalasan dah semakin bertambah dan sekarang nie dalam mood final examination. By the way,

SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU 2014 
(HAPPY NEW YEAR 2014)

After 1 week kita dah celebrate tahun baru, baru nak ucap :S. Asal ndak wish jak tahun depan, *sentap :|. Honestly aku tak tahu mahu cakap apa or share apa dalam blog nie. Okey, okey, okey. Aku berfikir dulu, *berfikir sejenak :/. Still thinking. Okey, beginilah aku bagitau reason kenapa aku lambat update blog nie. 1st reason, assignments banyak kena submit dan semuanya kena submit at the end of this semester, maksudnya last kuliah. Memang kelam kabut lah aku dibuatnya. Tapi alhamdulillah semuanya dapat disiapkan dan dihantar on time walaupun ada 1 subjek yang aku lambat submit which is my KOKO part a.k.a KOKURIKULUM. Koko yang aku ambil ialah KESATRIA KEMBARA (3 Semester). So, semester nie dah last koko aku, insya-Allah semuanya diterima dan dipermudahkan. 

Memang aku jarang hadir koko tapi atas sebab-sebab yang munasabah. Antaranya aku banyak ikut program yang dianjurkan oleh pihak universiti dan juga pihak kolej. So, mahu tak mahu, memang kena ikut dan bukan secara terpaksa tapi dengan rela hati, okey. So far, aku rasa semester nie aku tak rasa aku buat yang terbaik atau tak perform sangat :'( dan semester nie aku ambil 9 subjek, okey. Daripada 9 subjek tue, 4 subjek ada masuk dalam final examination. Alhamdulillah 2 paper dah selesai, tinggal 2 paper lagi untuk diambil. untuk paper yang bakal datang nie pada 09 Januari dan 13 Januari 2014. Lepas tue, aku dah habis dan bersiap sedia nak balik ke TAWAU. But before balik ke Tawau tue, aku ada plan lagi sebelum balik sana. So, tunggu jaklah cerita apa yang bakal menyusul di ruangan blog nie. Hahahahaha, *evil laugh 3:).

Alhamdulillah juga untuk tahun 2013 yang banyak kenangan dan dugaan yang datang dalam hidup walaupun berjaya mengharungi tapi tetap juga ada tewasnya. So, sekarang dah tahun 2014 dan usia aku semakin beranjak walaupun 3 minggu lepas officially 21 years old. Pasal birthday aku, banyak ucapan yang diberikan oleh sahabat-sahabat, kawan-kawan dan orang yang tidak kenal tapi wishkan untuk aku. Terima kasih banyak-banyak dan for sure, time birthday aku tue, aku just duduk dalam bilik. What I'm doing, online Facebook and balas orang yang wishkan birthday aku. Hahahaha. Lagipun dah tua, buat apa nak sambut lagi. Just give a reward by yourself to yourself sudah. Kenangan pada tahun 2013 terlalu banyak kalau nak aku listkan, so biarlah semua kenangan tahun 2013 hanya tinggal kenangan. Chewah. Ayat ndak boleh tahan :P.

Last but not least, hope untuk aku tahun 2014 nie. Semoga aku mampu menghadapi dugaan yang bakal datang dan berjaya mengharunginya. Insya-Allah. By the way, aku belum lagi writed down apa yang aku wish nak dapatkan untuk tahun nie tapi aku tahu apa yang aku nak untuk tahun nie. Habis cuti semester 3 nie, masuk semester 4 sudah. Insya-Allah kemasukan bulan 9 pula, aku sudah di semester 5 dan lepas tue semester 6, praktikal. Cepatnya masa berlalu. Macam ndak sangka 3 semester sudah aku di UiTM Shah Alam. Insya-Allah, semoga dipermudahkan segala urusan di dunia dan juga di akhirat. Okeylah, aku rasa sampai sini jaklah aku tulis. Panjang melebar sudah aku tulis. Hahahaha. See you around guys and don't forget to study. Bye :D. Gambar di bawah nie hanya untuk suka-suki jak sebab ndak tahu mahu masukkan gambar apa. So, aku share gambar nie jaklah ya >_<.

No comments :

Post a Comment