Wednesday, March 5, 2014

Hello Semester 4 !

Assalamualaikum guys :)

Hello people. What you're doing ? Masih dilamun cinta cuti atau semangat buat assignment sudah berkobar-kobar. Untuk mahasiswa UiTM, selamat menjalani sesi perkuliahan dan kepada mahasiswa universiti lain, selamat membuat assignment yang berlambak-lambak sudah kan. Eyalah, sudah masuk 3 minggu buka semester baru. Mesti dan konfom-konfomnya banyak kerja yang perlu dibuat. By the way, good luck guys. Mahasiswa UiTM pula baru nak tahu pasal course outline untuk semester ini and baru nak draft atau sketch-sketch untuk assignment yang bakal datang. 1st weeek of study memanglah still santai-santai lagi, masuk minggu ke-2 dan seterusnya memang akan menjadi kelam-kabut.


Oh ya, lupa pulak nak bagitau dengan kamu semua, saya, aku, I (*maksud yang sama :P) sudah berada di Semester 4. Saja mahu bagitau dengan kamu semua. Actually aku semakin risau untuk semester 4 nie sebab semakin naik semester, semakin susah subjek. Pandai pula aku buat hipotesis nie. Betul lah kan, takkanlah semakin naik semester, subjek semakin senang kan. Keluar lagi 1 hipotesis tapi hipotesis nie di"reject", tak boleh pakai. Untuk semester 4 nie, aku kena ambil 7 subjek yang mana 2 subjek tue ada 4 jam kredit dan juga untuk semester 4 nie, for the 1st time aku ada kelas malam. 6.30 p.m sampai 9.20 p.m. Selama 3 semester di UiTM, tidak pernah dalam jadual kami ada kelas malam. Ini adalah yang pertama kalinya. Bukan merungut tapi jadual kelas untuk semester nie sangatlah tidak best. 

Aku balik ke Shah Alam pada hari Ahad yang lalu dan sangat-sangat berterima kasih dengan Hadyan Syafiq sebab ambil aku di KLIA. Thanks a lot Hady. So, bilik aku pada semester nie sangat selesa dan nyaman tapi nyaman tue tidaklah sebab Shah Alam panas. Sorry to say. Housemates aku untuk semester nie bertukar lagi, kali nie dengan pelajar-pelajar Engineering pula. Semester lalu dengan pelajar-pelajar Pendidikan. Tapi aku rasa kali nie punya housemates sangat best dan selesa bergaul dengan diorang. Maybe environment bilik mempengaruhi suasana. Hahahaha :P. Bilik pula as usual, bilik berdua. Nak share apa lagiu dengan kamu semua ya ? Hurrmmmm. Owh ya, untuk semester kali nie, aku sudah junior dari SMK Balung yang masuk bidang Masscomm tapi berbeza sequence.

Masa balik hari Ahad tue, aku terpaksa ulang alik dari blok D aras 3 ke Blok C aras 4 sebab nak pindahkan barang -barang aku. Hampir 12 kali aku naik turun tangga, memang penat tahap gaban. Tapi alhamdulillah dengan berkat usaha aku, dapat juga aku selesaikan semuanya hari tu. Sekarang ni sudah masuk hari ke-2 kuliah,lagi 5 minggu kuliah, lepas tu cuti mid-term selama seminggu. Aku hafal bahagian cuti jak, bahagian lain malas nak ambil tahu. Hahahaha. Okeylah guys. See you guys around. By the way, aku dah hampir 1 minggu tulis pasal pengalaman di USS, belum masuk part di Bandung lagi. Hohohoho. Wish me luck :)

2 comments :

  1. Enjoy ur campus's life dude. Tak susah kalau faham subject tu...hehe

    ReplyDelete